Agnez

 

Mindfulness

 

-Leren meer bewust aanwezig te zijn in het hier en nu

-Met zorgzame aandacht alles leren verwelkomen, zonder oordeel

-Oefenen in een liefdevolle, vriendelijke en milde houding

 

Mindfulness betekent met volle aandacht ZIJN. Meestal wordt het leven gevuld door allerlei activiteiten en zijn we druk bezig.

Soms zelfs zo druk dat er stress ontstaat. Meestal gaat dit samen met spanningen in je lichaam

De mindfulnesstraining kan een belangrijke positieve bijdrage leveren bij het omgaan met klachten van allerlei aard, zoals gespannen spieren, gewrichtsklachten, stress, burnout, vermoeidheid, pijn, angst en depressie of gevoelens van druk en gejaagdheid. Maar ook bij bijvoorbeeld piekeren, slecht slapen of bij een ontevreden vaag gevoel kan deze training een zeer positieve invloed hebben.

 

Mindfulness training in aandacht

 

Bewust aanwezig zijn in het hier en nu. Dat klinkt simpel maar voor de meesten van ons geldt dat we vooral bezig zijn met denken en doen. Je kunt je verliezen in zorgen voor morgen, kritisch en gespannen zijn en … vergeten te genieten van de maaltijd die je op dat moment aan het eten bent.

 

Aandachttraining, meditatie helpt je om dit te herkennen. Je leert zorgzame aandacht te hebben voor alles wat er van moment tot moment speelt. Ervaringen - prettige of minder aangename - verwelkom je zonder oordeel met een vriendelijke, nieuwsgierige aandacht. Je leert ernaar kijken zonder er in mee te gaan. Er komt meer ruimte. Adem en lichaam zijn hierbij belangrijke hulpmiddelen. Je leert te luisteren naar jezelf op een vriendelijke, milde manier. Meditatie is zo een weg, soms door de strijd heen, naar meer zelfkennis en een diepere verbondenheid met jezelf en je omgeving.

 

Copyright 2016 Agnez © Alle Rechten Voorbehouden